Zastosowanie promocji w wynikach topowej wyszukiwarki

Właściwie każdy właściciel strony internetowej preferuje, aby była ona odwiedzana przez w jaki sposób największą ilość użytkowników. Przy dużej ichniejszym liczbie adekwatnie przygotowana strona i oferta może zamienić wielu z nich w nabywców.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie zdecydowana większość ruchu na witrynach wywodzi się z wyszukiwarki. To w tej chwili wydatki na SEM (Search Engine Marketing) czyli marketing w wyszukiwarkach są największymi jeśli chodzi o marketing internetowy. Ludzie walczą między sobą o jak najwyższe pozycje, które powiązane są bezpośrednio ze zwiększonym ruchem na stronie. SEM możemy podzielić na pozycjonowanie – czyli obecność w wynikach organicznych wyszukiwania, oraz płatne linki sponsorowane, gdzie płaci się za kliknięcia w reklamę. Zdecydowanie warto zainwestować w obie formy, ponieważ znacznie się one różnią i posiadają różnorakie zalety. Jeżeli już chodzi o płatną reklamę – ppc (pay per click), opłata za kliknięcia, to ma ona swoją specjalną pozycję w wynikach wyszukiwania. Za każdym razem płatne wyniki ukazują się na pierwszych miejscach i dzięki temu mają szansę na zdobycie sporej ilości kliknięć i przekierowań na nasza stronę. Następnym plusem jest to, że możemy sami decydować co ma się znajdować w informacji mojej reklamy, oraz kiedy posiada się ona pokazywać (po wpisaniu jakich słów głównych), dodatkowo możemy ustalać odpowiednią kwotę za kliknięcie dzięki czemu mamy kontrolę nad tym ile wydajemy i tej kwoty nie będziemy przekraczać. Co ważne taka reklama pojawia się w SERPach w tym samym momencie, to nie jest tak w jaki sposób w sytuacji pozycjonowania, że musimy czekać miesiące zanim nasza witryna tam się pojawi, a jeszcze nie posiadamy na to zapewnień. Poprzez reklamę w adwords można informować o zmianach, o promocjach, zachęcać do zastosowania naszej oferty.
Źródło: linki sponsorowane.