Reklama w Internecie – e-marketing

Współcześnie Internet jest coraz istotniejszym elementem mojej kultury, a w związku z tym odgrywa też bardzo ważną rolę w marketingu. Reklama nadaje cielesny kształt pragnieniom, zapowiada ich możliwe spełnienie (dzięki posiadaniu jakiegoś produktu). Reklama stała się współcześnie narzędziem perswazji i manipulacji społecznej o podobnej sile oddziaływania do politycznej perswazji.
Jej niebezpieczeństwo opiera się głównie na obietnicy lepszego życia i świata, łatwości dostępu do różnorodnych dóbr , a dodatkowo powszechności. Reklama stała się nieodłącznym elementem mediów, natomiast jej skuteczność zależy przede wszystkim od tego, ilu użytkowników ją zobaczy i zapamięta (strony www). Obecnie dlatego w dobie Internetu szczególnie dużą rolę odgrywają specjalistycznie zrealizowane strony internetowe , a dodatkowo interesujące, przyciągające uwagę odbiorców strony www. E-marketing jest aktualnie jedną z najbardziej rozpowszechnionych metod reklamy, ponieważ nasza aktywność w dużej mierze przeniosła się do przestrzeni wirtualnej, a w związku z tym reklama także musiała dopasować swoje sposoby oddziaływania (e-marketing). Reklama niejako otacza odbiorcę przy pomocy obrazu, dźwięku i literalnego sensu przekazu. Język reklamy jest zatem zespołem zintegrowanych działań językowych i pozawerbalnych. Reklama, choć ma sprawiać złudzenie spontanicznej, jest przedtem przygotowywana, a więc również witryny internetowe muszą być skutkiem dokładnych, zaplanowanych działań, dzięki którym producent dotrze do odbiorcy i nawiąże z nim kontakt.

Więcej: strony internetowe.