Reklama dzwignią handlu- jak dotrzeć do klienta

Opakowanie jest głównie opakowaniem dla produktu. Opakowanie gwarantuje integralność produktu w całym łańcuchu dostaw. Musi on zapewniać niezbędny poziom ochrony.

Pełni ona rolę nośnika informacji. Wpływa na preferencje konsumentów, np w zakresie zachowań zakupowych. Funkcje opakowań są bardzo zróżnicowane. A oczekiwania klientów są nieskończone (zobacz również: projektowanie graficzne). Projektowanie opakowań wymaga opracowania skutecznej koncepcji. Jakość projektu i zaprojektowania opakowania produktu jest ważnym elementem sukcesu marketingowego. Opakowanie jest swego rodzaju znakiem rozpoznawczym produktu na półce sklepowej. Przy tym, opakowanie stanowi jeden z najważniejszych momentów kontaktu z klientem.
Projekt graficzny etykiety
Projekt etykiety produktu, dostosowany do marki i produktu, ma zasadnicze znaczenie w określeniu właściwego postrzegania produktu i marki – i musi to zrobić bardzo szybko, aby nie tylko i wyłącznie przyciągnąć, ale i utrzymać uwagę nabywców. Projekt etykiety produktu może przyczynić się do sukcesu albo porażki marki, w współzależności od materiału, z którego jest utworzona (zobacz: przeczytaj więcej o reklamie firmy). A dodatkowo materiały etykietowe mogą pomóc w rozszerzeniu przesłania marki – na przykład zaangażowania w zrównoważony rozwój – dzięki zastosowaniu ekologicznych i nadających się do recyklingu materiałów etykietowych. Różnica między dobrym a rewelacyjnym projektem etykiety produktu tkwi w elementach wizualnych. Przyciągnij uwagę kupującego za pomocą wyrazistej ikony, jasnej palety barw lub wręcz powtarzającego się wzoru – czegoś, co w tym samym momencie przyciąga uwagę i przyciąga wzrok.

Źródło: http://www.iveno.eu/kalendarze-ksiazkowe-indywidualne