Czarny PR

Pozytywny marketing nie w każdej sytuacji przynosi rewelacyjne efekty. Czasem mimo usilnych starań nie jesteśmy w stanie zagwarantować właściwych efektów.

Kiedy konkurencja ma nad nami de facto bardzo dużą przewagę, całkowicie jasne jest, że będziemy chcieli się tej przewagi pozbyć. W ten w tej chwili sposób musimy postępować, o ile pragniemy znaleźć na rynku miejsce dla siebie i dla swojej firmy. Czarny PR może w tym pomóc. Czym on jest? Tego dowiesz się już za chwilę.
Otóż takim PR nazywamy negatywne funkcjonowania marketingowe, które wymierzone są w inną markę. Jeżeli nie możemy przyciągnąć do siebie konkurencji za radą pozytywnych opinii o naszej firmie, a środowisko jest hermetyczne, to w takim przypadku konieczne jest posługiwanie się całkowicie innym modelem. Jest nim czarny reklama, czyli całkiem inaczej próba zdetronizowania konkurencji za radą umieszczania w internecie negatywnych treści o danej firmie czy firmach. Posłużymy się tutaj przykładem. Mamy dwie restauracje i każda z nich jest znakomita, każda ma klientów i dobrą opinię, ale jedna chce być lepsza. Co powinna w takiej sytuacji zrobić. Otóż musi podjąć funkcjonowania, które zmierzą do postawienia w złym świetle restauracji konkurencyjnej. Jeżeli już tak zrobi i klienci odwrócą się od tej drugiej firmy, to w całości zrozumiałe będzie, że taka firma jest wtedy na wygranej pozycji. Otóż w sytuacji, kiedy zastosuje się taki model postępowania, efekty mogą przejść nasze najśmielsze nadzieja i o to teraz chodzi. Czarny reklama szeptany może się stać tajną bronią naszej firmy.

Źródło: negatywny pijar.

Dodaj komentarz